Nadat het rijksmonument De Meelfabriek in Leiden sinds 1988 niet meer in gebruik was geweest, werd besloten tot herontwikkeling. Verschillende opties passeerden in het verleden de revue. Slopen, restaureren, bouw van luxe woningen of kantoren, alles kwam ter sprake. Uiteindelijk werd gekozen om van De Meelfabriek een plek te maken waar wonen, horeca, kantoor- en expositieruimte een plek zouden krijgen. Michel Buhrs werd samen met andere marketingexperts gevraagd om het marketingconcept uit te werken. De propositie die hieruit voort kwam was: ‘De Meelfabriek verrast en zorgt dat je excelleert. De Meelfabriek raakt en emotioneert je door haar aanbod en verrassende veelzijdigheid van wonen, werken en recreëren. In de Meelfabriek ontmoet je mensen en doe je nieuwe ervaringen op. ‘Never a dull moment’ want: de Meelfabriek is spannend en leeft!
- OpdrachtgeverGemeente Leiden
- Periode2008
- Bijdrage Bureau BuhrsMeedenken over marketingconcept rijksmonument
- SpecialismeGebiedsmarketing